مارینا بای سندز سنگاپور،این محوطه بازی و سرگرمی منحصر به فرد،که پارک آسمانی و نیز استخر بی نهایت دنیا لقب گرفته به مساحت ۱۲۴۰۰مترمربع، دارای ۲۵۰ نوع مختلف درخت و ۶۵۰ نوع گیاه زینتی می باشد.

مساحت این پارک برابر با مساحت سه زمین فوتبال است و۴.۵ هواپیمای جمبو جت 380 پشت سرهم روی آن قرار می گیرند. سطح بیشتر این پارک توسط یک استخر۱۵۰۲۶ فوت مربعی  بی انتها اشغال شده است. همچنین دراین استخر آسمانی، جکوزی هایی با چشم انداز شهر، مسیرهای پیاده روی، عرشه رصد ۳۶۰ درجه شهر، یک سالن کلوپ اجرایی، رستوران Sky on 57 و رستوران و لمکده وجود دارد،که در طبقات مختلف این کشتی سه طبقه، به ارائه خدمات می پردازند.

این فضاها علاوه بر دسترسی از طریق آسانسورهای طبقات ۵۵ تا ۵۸ هتل، از طریق پلکانهای روباز تراس های کشتی قابل دسترسی هستند.

استخر این پارک، بزرگترین و شگفت انگیزترین استخر روباز جهان در چنین ارتفاعی می باشد و نمای شهر به زیباترین حالت در حال شنا در این استخر قابل مشاهده است. طول این استخر۱۵۰متر است و همانطور که در تصاویر می بینید، دارای لبه نیست، گویی تا افق ادامه یافته است، به همین دلیل به استخر بی نهایت (infinite pool) معروف است.

در واقع لبه استخر به گونه ای طراحی شده است،که آب از آن بیرون می ریزد و تأثیر پنهان کننده و ناپدیدکننده ای به لبه می دهد. نکته جالب اینجاست که با اینکه استخر در ارتفاع بالایی قرار گرفته اما اطراف آن هیچ حفاظ و دیواری وجود ندارد ولی اگر کسی از بالای آن سقوط کند اتفاقی برایش نمی افتد؛ چرا که به داخل حوضچه آبی می افتد که دور تا دور استخر ساخته شده وعلاوه بر نقش ایمنی، نقش پمپ کردن آب را نیز دارد. آبی که از کناره های استخر به پایین می ریزد و دوباره به داخل استخر برگردانده می شود.

طراحی و ساخت استخر بی نهایت تفرجگاه ساحلی خلیج سنگاپور:

برای ساخت استخر مارینا بای سندز، مهندسان زیادی دور هم جمع شده اند و کف و دیواره های آن را با استفاده از ۱۸۲ تن استیل مقاوم سازی شده، پوشانده اند؛ طوری که حالا این استخر تحمل ۳۸۰ هزار گالن آب را دارد. برای آنکه ارتعاشهای طبیعی برج ها به راحتی انجام شود، چهار مفصل متحرک در زیر استخر در نظر گرفته شده است. هر کدام از این مفصل ها، محدوده حرکتی خاص خود را دارد که با توجه به موقعیت آن طراحی شده است. اما محدوده حرکتی کل استخر بر روی برج ها در حدود ۵۰۰ میلیمتر است.

علاوه بر مشکل وزش باد، مشکل نشست زمین نیز در ساخت این استخرمطرح بوده، که برای رفع آن مهندسان جک هایی داخل سه برج نگهدارنده پارک در نظر گرفتند،که میتوانند در ۵۰۰ نقطه در زیر سیستم استخر تنظیم شوند و از برج ها در مقابل زلزله و توفان های شدید محافظت کند. این موضوع برای حفظ ظاهر استخر بی نهایت نیز بسیار مهم است.

ساختمان داخلی برج ها، از امکانات رفاهی کامل برخوردار است، که شامل یک هتل بزرگ با ۲۵۶۰ اتاق، مرکز بزرگ خرید، موزه هنرهای معاصر، سالن سینما و تئاتر، چندین رستوران با غذاهای بین المللی و شهربازی است. همچنین آبشار رویایی ای روی این برج ها ساخته شده،که با نورپردازی لیزری به شکل زیباتری درآمده است. اما نقطه آغاز ساخت این برج به بیست و هفتم می سال ۲۰۰۶ برمی گردد، زمانی که شرکت آمریکایی لاس وگاس سندز به موقعیت ساحل مارینا در سنگاپور پی برد، و در صدد برآمد تا جذب توریست را در این منطقه به چند برابر برساند؛ به همین خاطر پارک آسمانی را طراحی کرد.

هزینه ساخت این مجتمع به مبلغ ۸ میلیارد دلار توسط سرمایه گذاران تامین شده است و سرمایه گذار اصلی آن، شرکت لاس وگاس سندز حدود ۳ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرد. مهندس اصلی این بنای شگفت انگیز شرکت سند کورپ و طراح آن موشه سفدی است، که در ساخت بزرگ ترین و مشهورترین برج های جهان هم مشارکت داشته اند.

بازگشایی اولیه:

بازگشایی اولیه این پارک آسمانی و استخر بی نهایت مارینا بای سندز، برای کارکنان و مهمانان ویژه در بیست و هفتم آوریل۲۰۱۰ بود که در آن تاریخ هنوز بسیاری از مکان های داخلی این محوطه تفریحی تکمیل نشده بود. برای مثال فقط 963 اتاق از هتل و تعدادی از فروشگاه های مرکز خرید آماده بود ولی جشن بزرگ و عمومی برای افتتاح پارک آسمانی سنگاپور در بیست و سوم ژوئن سال۲۰۱۰ و در طی دو روز برگزار شد. در جریان این جشن ها هفت تیم که شامل بیست و یک صخره نورد حرفه ای بود از دیوارهای این سه برج بالا رفتند. بلیت های فروخته شده برای جشن افتتاحیه ۲۲ دلار بود که بیشتر از ۲۰۰۰ عدد از آنها به فروش رسید؛ البته این افتتاحیه هم فقط برای مسؤولان و سازندگان این بنا بود و در اصل رفت و آمد عموم مردم از ماه آوریل امکان پذیر شد.

استخر بی نهایت سنگاپوربدون لبه

درآمدزایی استخر مارینا بای سندز:

از روز بازگشایی پارک تا به امروز میزان بازدید کنندگان به طور میانگین ۲۵هزار نفر در روز بوده که در نوع خود آمار بالایی است. شایان ذکر است که در حال حاضر استفاده از استخر بی انتهای این پارک تنها برای مهمانان هتل امکانپذیر می باشد و سایر توریست ها با تهیه بلیط به بهای ۲۳ دلار سنگاپور تنها امکان بازدید از استخر را دارند . البته بازدیدکنندگان سنگاپوری می بایست هزینه ای تقریبا ۴ برابراین را برای تهیه بلیط پراخت نمایند. ساخت این مجموعه علاوه بر درآمد مالی ای که برای دولت سنگاپور به وجود آورده، حدود ۲۰۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد کرده است.