شما احتمالا در رابطه با مزایای سونا برای پوست و جوان سازی آن شنیده اید. در رابطه با سونا در خانه چطور؟ آیا تا بحال تلاش نموده اید که برای بهبود پوست خود در منزل سونا بروید؟ مقاله مقابل را مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی در این رابطه کسب کنید.
صورت و سلامتی شما اطلاعات بسیاری را انتقال می دهد بنابراین ظاهر شما دارای اهمیت است. یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و صورت خسته خود را در آینه می بینید که درخشندگی سابق را ندارد و سرشار از چین و چروک شده است. مشکلات پوستی در نسل حاضر بسیار دیده می شود که آن به علت بی اهمیت شمردن مراقبت های پوستی است. همچنین عوامل بسیاری وجود دارند که باعث می شوند پوست سلامتی خود را از دست بدهد همانند نگرانی ، آلودگی هوا ، عادات غذایی ناسالم وخواب ناکافی . مجلات زیبایی ، پزشکان و متخصصین همگی توصیه های یکسانی دارند که به میزان کافی آب بنوشید ، غذای سالم مصرف کنید ، ورزش کنید و مراقبت های پوستی را دنبال کنید. همانطور که می دانید تعریق نیز در سلامت پوست نقشی اساسی ایفا می کند زیرا تعریق سبب پاک کردن منافذ پوستی می شود. به همین ترتیب مطمئنا از فواید سونا نیز آگاهی دارید بخار موجود در اتاق سونا آثار شگفت انگیزی برروی پوست دارد و باعث تازگی پوست شما می شود.

سوالات رایج در مورد سونای صورت در منزل

ـ سونای صورت چیست؟

سونای صورت در واقع با کمک قدرت بخار سبب باز شدن منافذ مسدود صورت می شود. پوست را از ناخالصی های موجود پاک می کند در نتیجه پوستی تمیز و درخشان خواهید داشت. در سونای صورت ، پوست صورت شما باید در معرض بخار قرار گیرد تا بوسیله تعریق ، ناخالصی های موجود از بدن خارج شود. می توان اینکار را به وسیله یک دستگاه قابل حمل و بسیار ساده انجام داد بدین صورت که به میزان مورد نیاز آب درون دستگاه ریخته و آب گرم شده و تولید بخار می کند. سپس صورت خود را با یک حوله بپوشانید و در معرض بخار ساطع شده از دستگاه قرار دهید. همانطور که گفته شد بخار منافذ پوست را باز می کند و سبب سلامت آن می شود.

ـ چرا سونای صورت را در خانه امتحان نکنیم؟

اگر از سونای خارج از منزل خسته شده اید براحتی می توانید در منزل سونا کنید زیرا همانطور که می دانید سونا چیزی نیست جز استفاده از بخار برای بهبود پوست صورت شما. اگز دستگاه سونای صورت ندارید می توانید به آسانی یک قابلمه را پر از آب کنید و بگذارید تا آب بجوشد سپس آن را خاموش کنید و صورت خود را در معرض بخار آب قرار دهید و اطراف صورت خود را با حوله ضخیم بپوشانید تا بخار خارج نشود.

ـ مزایای سونا در منزل چیست؟

اولین مزیت آن عدم پرداخت هزینه های سنگین برای حضور در سونا و یا موسسات آبگرم است. می توان گفت که دیگر مزیت آن این است که به جزء جدایی ناپذیر زندگی شما تبدیل می شود. مهمترین مزیتی که به آن می توان اشاره کرد این است که بخار در واقع سبب باز شدن منافذ مسدود پوست ـ در واقع ناخالصی هایی درون این منافذ وجود دارند ـ می شود. کوتاهی در مراقبت از پوست باعث می شود تا سلول های مرده پوست بر روی پوست ، سبب شوند که پوست خسته بنظر برسد. در نتیجه بخار سبب نرم شدن پوست و تازه شدن آن می شود. بعلاوه بخار گردش خون را بهبود بخشیده و اکسیژن را به پوست باز می گرداند.

ـ چگونه می توان نتیجه بهتری از سونای صورت گرفت؟

یکی از روش ها اضافه نمودن روغن مناسب به آبی است که برای جوشیدن قرار داده اید. ۲ تا ۳ قطره روغن بابونه و یا روغن اسطوخودوس را می توان به آب در حال جوش اضافه کرد. توجه داشته باشید که روغن ماندارین و روغن اسطوخودوس برای پوست های نرمال ، لیمو و اکالیپتوس برای پوست های چرب و گل سرخ و بابونه برای پوست های خشک مناسب می باشند. همچنین سونای بخار مانع از ایجاد شکستگی و چین و چروک در پوست شما می شود. بعد از طی مراحل سونای صورت می توانید اسکراب های میوه ای مناسب با نوع پوست خود را استعمال کنید تا طراوت و شادابی در پوست شما ایجاد کنند. فراموش نکنید که تکه های یخ را بروی پوست خود بمالید و پس از خشک کردن صورت آن را با یک کرم دارای SPF ماساژ دهید.